Langt inn i skogen den grønne
Alf Prøysen er blant våre mest kjende forfattarar av viser, noveller og dikt. I 2014 var det hundre år sidan han vart fødd på husmannsplassen Prøysen i Hedmark! Mange barnehager og skoler nytter Prøysen sitt materiale, og i denne produksjonen vil vi friske opp nokre av skattane han har laga. Rensk stemma og førebu dykk på allsong! Og ver obs - det lurar ein pelskledd medspelar til i denne konserten som har sin heilt, eiga vilje ...
Lærarrettleiing
Syng med på konserten + tips til Prøysen-aktivitetFOR BARNEHAGEN: Barnehagen kan førebu desse songane: Lille Måltrost, Soltrall, Nøtteliten, Hompetitten. Sjå songtekstene til høgre på sida.
FOR SKOLEN: Skolen kan førebu desse songane:
Lille Måltrost, I bakvendtland, Hompetitten, Nøtteliten og Mari du bedåre (vekselsang gutar og jenter).Sjå songtekstene til høgre på sida.
For både skole-og barnehageversjonen går det an å lære eitt eller fleire vers, eller berre refrenget.
På NRK Super kan de også sjå to teiknefilmer med to av "våre" songar (klikk på linken): I bakvendtland Nøtteliten
LÆREPLANMÅL: Lag ein eigen Prøysen-konsert!
I musikk-delen av Kunnskapsløftet ligger det ei forventning om at elevane skal framføre sjølv. Også Rammeplanen for barnehager leggjer vekt på skaping i pkt.2.6 Barnehagen som kulturarena: Barnehagen skal formidle verdier og kultur, gi rom for barns egen kulturskaping og bidra til at alle barn får oppleve glede og mestring i et sosialt og kulturelt fellesskap.
TIPS: Som eit konkret forslag, kan skolen eller barnehagen lage sin eigen Alf Prøysen-konsert!
Ein kan t.d. ha tema-konsert om dyr, jul, skolen, årstider eller det å vere barn. Ein kan velge enklaste variant - å framføre songane som gruppe med enkelt akkopagnement, eller gjere ei framsyning ut av det med kostymer, scenografi, enkelt manus, konferansier og rekvisitter.
Skolen kan også involvere elevane frå 5.-7.trinn til dette, foreldre og/eller kulturskole. Det er eit rikholdig materiale i sangbøker, små historier og rim/regler av Alf Prøysen.
Kvifor?
-Elevane får trening i å framføre og presentere for andre -Elevane får brukt erfaringar og kunnskap i ein heilskapleg produksjon
-Elevane får trening i samarbeid med andre og i å respektere kvarandre sine sterke og svake sider
-Ved involvering av føresette, kan samarbeid mellom heim og skole bli styrka
-Gode opplevingar styrker skolen sitt læringsmiljø og sosiale miljø
-Skolen vil opparbeide rutiner og erfaringar for utvikling av prosjekter mellom skolen, kulturskolen og frivillige lag/foreiningar
Musisere: 1.-2.årstrinn og 3.-4.årstrinn:" delta i framføring med sang, samspill og dans" og "framføre sang, spill og dans i samhandling med andre". Grunnleggende ferdigheter:
Å kunne uttrykke seg muntlig i musikk innebærer å synge, komponere ved å eksperimentere med stemmen og delta i samspill og vokal framføring. I tillegg dreier det seg om å kunne sette ord på hva en hører og selv ønsker å uttrykke og å formidle egne musikkopplevelser og refleksjoner om musikk som fenomen.
LUKKE TIL MED PRØYSEN-KONSERT!
Om utøvarar og produsentar
- Arrangert av: Møre og Romsdal fylkeskommune
- Produsent: Lene T.Mordal, tlf. 71 25 88 53/ 482 96 853. E-post: lene.mordal@mrfylke.no
- I samarbeid med: Musikarane!
- Idé/ opplegg: Fylkesprodusent Lene T.Mordal, tlf. 71 25 88 53 / 482 96 853, e-post: lene.mordal@mrfylke.no
Om kunstnar / utøvar / gruppe
Beate Mordal er songar og Møremusikar. Ho syng klassisk musikk og elskar opera, men i denne konserten syng hos også visene til Alf Prøysen. Beate er frå Molde men bur i København, der ho har studert. Vi får bruke henne over heile fylket når ho er i Noreg.
Asgeir er pianist og Møremusikar i Molde. Asgeir likar å spele både klassisk og rytmisk musikk, han komponerar musikk sjølv, og likar å spele både aleine og saman med andre. Asgeir har jobba med kor, vore på fleire turnear og undervist mange hundre elevar i pianospel!
Jøran er også Møremusikar, og bur og arbeider i Ålesund. Jøran likar både å spele klassisk musikk, Klezmermusikk, og å synge! Korpsa er veldig glade i Jøran, for han hjelper dei ofte med å dirigere og å lære dei vanskelege låtane for dei ulike instrumenta.